Wedding!

Skrivet den: 2012-02-23 @ 22:56:21
Åh helt underbar dag.. Solen har lyst, himmelen har avrit blå och fåglarna har sjungit ut sin lycka så kvittret har ekat bland hus,träd och stammar..
Stoppa ner strumpan i vagnen efter de att vi ätit frukost, tog på hunden kopplet och traskade ut på en långpromenix.. De gick helt enkelt inte att vara inne fastäm klockan knappt hunnit slå 9.. Solens strålar värmde så gott genom fönstret så nog faskíken skulle vi ut..
Kom hem vid 10 ungefär och gjorde iordning lite mellis och sen fick strumpan sova sin första tur..
Jag började plocka och pratade med Anna och bestämmde en liten kaffedejt.
Och inte bara kaffe hon hade med sjukt mycket kläder till chilli så vi tackar 100 gånger om här!
Lite senare på dagen, vid 2 ungefär hoppa jag, strumpan o pappa F in i bilen ( Ott ska vi inte glömma han fick oxå följa med) för att ta en vända in till stan!
Jag har hittat en butik i stan som säljer sjukt fina förlovning/vigselringar samt andra bröllopstillbehör så vi var ju bara tvugna att åka dit.
F mamma har gett sin förlovningsring till mig men tyvärr är den jätte mycket förstor så jag måste smälta ner den först för att kunna göra en ny ring utav den så den kommer att få vara min vigselring när den är färdig arbetad.. Skall även lämna in någon eller några diamanter till guldsmeden/juvelaren så jag får en fin ring med diamanter i.. I love dimonds!
Tillbaka till våra förlovningsringar, F beställde en helt plain ring i vitt guld och jag valde en relativt plain ring med en liten söt diamant i.. Nu måste vi bara vänta i ca 3 veckor på våra ringar.. Jag som hade hoppats på att få med dem hem på en gång..
Det fanns även sjukt mkt fina klänningar där inne och jag ville så gärna titta och peta och prova och snurra men nej.. Mannen skall ju inte få se bruden sin med en sådan klänning på förens självaste bröllopsdagen.. Ska försöka få med mig syster och prova ut en stor fancy brudklänning samt skor..
Och de där med slöja, har man det nu för tiden? Jag tror ju inte att jag vill ha det utan jag skulle nog satsa på en fin uppsättning med en tiara elr något annat fint som glittrar och blänker..
Och när det kommer till skor så vill jag verkligen ha ett par vita Christian Lobotuin skor.. Varje kvinnas dröm att få äga ett par skor från hans design.. Mumms.. Men vi får se..
Nu ska jag iaf diska iordning och plocka bort alla saker som ligger utspridda, förstår inte hur de kan vara så lätt och stöka till de.. Sen ska ja krypa ner brevid mitt hjärta och sova.. Invänta min fina man som är och jobbar och sova vidare..
And by the way.. Vi kommer båda att byta efternamn till ett eget påhittat namn som är skittufft! Mer om det när namnet gått igenom och är godkännt!
/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback