Heldag på sjukstugan!

Skrivet den: 2012-02-09 @ 00:06:20
Kl 8.00 var de dags att göra morgon, de tyckte iaf strumpan som väckte mig genom att klättra på mig och de var väl lika bra de för kl 9.00 skulle vi vara innanför dörrarna på bvc med Loke ( Chillis kusin) Och ja på en timme skulle vi hinna ta på oss, frulla, gå en sväng med hunden och åka över till mamma för att plocka upp Elli och loke och sen vidare till Eurostop där Elli har sin bvc.. Snabba ryck blev de och jag fick ta kaffet i thermos och strumpan fick sin välling i flaska.. Gasen i botten plocka upp de två och vi var innanför dörrarna 9.05 så nästan i prick. Elli fick en remiss till Astrid Lindgren barnakut för vidare utredning utav Loke och kl 11:00 var vi där och kom hem vid 16.00 ungefär så en hel jäkla dag på sjukhuset för ingenting.. Han hade en virus förkylning och de gick inte att göra något åt de så alla dessa timmar i väntan på nada.. Men men hellre flera timmar åt inget än en jättesjuk bebis.. Åkte hem och tog tag i allt som behövdes göras här hemma.. Den där Inga hon är då en jädrans latmask för inte mkt blir gjort om jag inte gör de själv! Chiili fick middag, F fick middag och jag fick diska.. Jätteroligt! Samt torka av golvet i köket och bada barn.. Jag och C tog oss en sväng med Ott innan vi kröp till kojs och de tog nog bara en minut innan C sov som en stock. Jag själv har glott lite på tv, såg på den hemliga miljonären och jag vill inte verka åpen eller otacksam eller vad nu kan tänkas men mannen i programmet som mist sin fru, stod själv med 3 barn hus och en massa lån och som öppet berättar på hennes insiativ hur dåligt ekonomiskt de har de för tillfället och att de inte kan ha kvar huset osv.. Och vad får han!? Jo 20 lax.. Nästan som en slap in the face.. Vart kommer han på 20 lax med 3 barn och en instabil ekonomisk situation? Jo kanske till spanien för o ladda batterierna men ja tror jo knappast att de är de första han tänker på i den situationen han är i just nu.. Men nog om de, dags o joina C som sover så sött brevid mig! Sleep thighs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback