Trötter :O

Skrivet den: 2008-01-14 @ 07:56:11
Jag är såå trött att jag knäar snart, de snurrar i hela mitt huvud och jag är illa mående. Är nog hungrig men får allt vänta till lunchen för mina pengar jag har ska ja växla in till euro senare. Anledningen till varför jag är så trött är för att jag har suttit i en bil och kört ca 150 mil bara i natt!! Elr ja från klockan 13:00 igår förmiddag. Jag och krille skulle ju som sagt till sthlm och strtade klockan 13:00 och var i huddiksvall kl halv 9 och vad tror ni min knäppgög till gubbe kommer på? Jo att han glömt 3 par nycklar hos sina föräldrar som han bara måste ha! Vi har nu redan kört ca 50 mil och nu ska vi vända om igen och köra 50 mil uppåt för klant arslet glömde sina nycklar som han måste ha. Sagt och gjort jag drog runt ratten och gjorde en snäv jävla u sväng för jag var kankse inte på topp humör men de försvann bara kort därpå. Minuter blev till timmar som blev en evighet.. Klockan 6 imorse var vi framme i sthlm.. 17 timmar och lite drygt 45-50 mil i omväg för tokstållen glömt nycklarna!!
Han fick ju givetvis sova hela vägen förutom en pluttbit då han körde, ca 1½ timme resten körde jag och trött ät jag kan jag lova!

Inte nog med att vi vart mycket sena så höll vi på att krocka med en älg, jag körde så klart och det var än ljust ute. Jag ser hur det står något mörkt längst granarna i dikeskantan, de var skymning och jag bromsar bar mycket, var nere från 70 km/h till säkert 30 km/h innan den förbannade älgen går ut och ställer sig mitt framför vår kommande bil. Jag trodde av själ och hjärta att vi skulle krocka så ja skriker lite halvhögt HELVETE!!  Krille vaknar upp och undrar vad som händer och då har vi älgen bara 1-2 meter framför bilen. de var verkligen på ögonblicket att älgen sprang av vägen till sist, hadde den stått kvar endast 1 sekund längre så hadde det smällt. Och vem vill krocka med en stor tung älg!? Inte jag ialf..

Nu har ja berättat dei alf, och måste ursäkta min stavning från föregående inlägg för de e massor av stavfel som kan göra de drygt o läsa men de var fel på de tangetbordet så hoppas de inte gör nått!

Ska kila!

puss och kram


     Där har vi en syndabock som ställde sig på vägen framför våran bil...

Kommentarer
Postat av: Linnea

utanför stan

2008-01-14 @ 17:51:47
URL: http://lovisasmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback