Jobbsökande !

Skrivet den: 2008-01-10 @ 08:44:41
Jag är trött på att inte jobba, har alltid jobbat hela min ungdom, ja när man nu fick börja jobba.. Men iofs så jobbade jag innan jag hade den rätta åldern inne för "riktiga" jobb. När jag var liten så jobbade jag genom att klippa gräsmattor och även hundar :P Jag klippte och trimmade och rastade dom, var djur/barn vakt samt styrde snö med traktorn under vintrarna. Jag red till hästar och jag hjälpte till att bygga på hus, målade och najade armerings järn. Jo jag har gjort en del för att få ihop några slantar, men dom tog ju slut lika fort som jag fått ihop dom. Jag var ju tvungen att betala för mina djur då bla hästar katt kanin och orm dom andra djuren är mammas. När jag hade rätt ålder inne så började jag jobba som ridinstruktör på ridskola samt att jag red in deras nya stjärnskott samt att jag jobbade som kassörska på en matbutik inne i stan. Jag har arbetat som städare och som assistent. Nu är jag trött på att inte ha ett jobb, jo jag pluggar sista terminen nu men jag har alltid jobbat ialf men inte nu!  Hmm, men de är ingen idé att söka jobb här nu av olika orsaker. Men jag har sökt jobb, dock i vilhelmina och jag vet ju att dom jag sökte på kommer jag inte få just för att dom behöver personal nu och jag kan inte börja jobba för äns den 5 juni och det skrev jag i min ansökan så för hoppningsvis så har de kvar min cv för framtida tjänster.
Jag har sökt på 5 olika jobb tror jag det var och det är ju bättre att jag gjort något ialf än bara sitta ,ed tummen mitt i handen.
Jag får knäppen utav att inget göra spec när jag vet att jag har saker och göra men att jag kanske inte måste göra de nu, fattar du? De där vart lite komplicerat tror jag men endå! Hahaha..
Jag är den typen som älskar att göra något, fara runt i skogen och knata, köra bil eller ut och gå med hundarna, måla, styra snö.. ja men allt möjligt, att bara sitta rätt upp och ned och inte göra nått för jag kan bryta en nagel är absolut inte min grej -  jag blir knäppast av knäppast då.. Till och med kan jag tyka det är kul att tvätta kläder, diska bära skrot och bråte m.m bara jag har nått att göra. Men det nog absolut roligaste av allt är just att få vara i stallet och pyssla om allt kul kul kul :D
Har pratat med syster min ang peggen, mammas häst som jag egentligen fick men hon tog tillbaka honom :( Han är till salu men har hamnat på foder hos en tjej i sandviken, är han kvar utan att hon köpt honom så ska jag köpa av honom av mamma och givetvis ta med honom upp i vår när vi flyttar, har kollat med Emily ang stall platser och det finns några lediga! 
Jag har även bestämmt mig för att köpa hund, elr ja de har vart bestämmt länge men nu vet jag vilka raser jag ska ha på dom, antingen en Chiuhaua, pomeranian, mops alternativt en korsning mellan dom.. Och en Akita ska jag ha! Krille kommer nog köpa sig en älghund samt en jack russel, de blir ju 4 hundar vilket kan uppfattas som kansk elite många men å andra sidan så kommer vi bo i en 3 våningsvilla med hundgård, samt att krille kommer ha med jack russeln på jobbet så jag kommer endast ha 3 hundar hemma. Man skulle ju kunna strunta i att köpa en älghund då Akitan är en jakthund så kanske att han duger åt min gubbe i skogen och då blir det ju endast 3 hundar men dock bara 2 hemma..

Jag längtar verkligen efter att få flytta, mer än något annat just nu. Jag måste få komma bort från den här hålan som kallas stockholm. Mitt liv här har inte varit det bästa ia lla lägen, visst det har sina goda stunder men övervägande så har dom inte vart bra. När jag träffade krille vilket snart är 1 år sen Oj vad tiden går fort!! så bestämmde jag mig för att börja om mitt liv på nytt, vilket gick bra till coh börja med men nu så känner jag att det inte går. Jag måste få lämmna allt detta bakom mig, få en helt ny start någon annan stans för här går det inte. Att få flytta ca 70 mil ifrån allt kanske ger en bättre start på ett nytt liv och tro mig jag längtar som attan!!

Puss och kram



                    
                                                                                                                                                                                Från vänster : Chiuahua, mops, pomeranian samt en Aktika

Kommentarer
Postat av: Linnea

Tack, lovisas biopappa är 22 tror jag!

2008-01-10 @ 09:19:15
URL: http://lovisasmamma.blogg.se
Postat av: Emilia

Amanda! Läste din kommentar, bättre om du lägger till mig på msn helt enkelt, eller mejlar lättare att snacka så! :)

[email protected]

2008-01-10 @ 16:01:12
URL: http://lal.blogg.se
Postat av: deeeenise

jag har en great japanese dog, den är underbar! dock är de väldigt mkt så att de tyr sig till sin matte, och har svårt för hundar av samma kön.. men de e underbara :D

2008-01-17 @ 23:01:13
URL: http://nisur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback