solsken och i skuggan av allt

Skrivet den: 2008-02-13 @ 18:34:48
solen tittade fram till slut ialf. När jag åkte i morse så var det otroligt trisst ute men iofs så var det kl 7 på morgonen.
Idag har jag suttit ute med mina kära vänner och solat på en bänk utanför skolan och det var såå mysigt. Jag undrar om våren är i antågande redan för vintersolen brukar inte värma på detta sätt som solen värmt idag.. Jag har vårkänslor upp över öronen kan jag meddela er om. Ca 10 grader varmt och strålabde väder.. Helt perfekt för min smak!

Igår var det ingen bra dag för mig, eller självaste dagen var helt ok men under kvällen gick allt bara utför. Det har hänt som mycket i mitt liv som jag inte äns skulle kunna skriva om för det skule inte få plats. De få som vet om vad jag gått igenom undrar hur fan jag kan hålla ihop som människa!? Det går men är inte alltid enkelt, många år har jag levt med en fasad.. En mask som gjort mig glad eller åtminstonde så att jag sett glad ut. Den masken har jag i dagens läge tagit av men ibland så behöver den åka på igen. Jag har mycket skit inom mig som jag behöver bearbeta men jag vet inte hur jag ska bära mig åt. Att prata om det med någon annan är ett big no! Jag kan bara inte prata om det fast jag kanske skulle vilja.
När det känns som tyngst, när jag blir påmind om saker jag gått igenom känner jag hur det värker i hjärtat och hur liten jag blir i den stora världen. Jag vil helst inte synas då utan bara försvinna.. Igår kväll var det en sådan kväll då jag vart påmind om diverse saker från mina yngre år!
Mina ärr i härtat bränner, dom är inte läkta och frågan är om det någonsin kommer bli läkta! kommer jag någonsin bli hel?
Jag har rivit ned min glada spralliga fasad och mött ett mörkt deppit inre men jag har börjat bygga upp mig själv och nu så är jag nästan på topp.. Men som sagt ibland så tar jag på mig min mask och bara ser glad ut för att få en paus i mitt uppbyggande!

Men nu så väntar jag på att gubben ska sluta jobba så vi kan hitta på något kul ihop, kanske bio!

puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback