上帝夜瑞典

Skrivet den: 2008-02-13 @ 22:23:12
Har precis kommit hem nu efter att jag och gubben vart ute och donat på.. De vart inte någon bio iaf tråkigt nog men vi hittade på annat skojigt.
Har planer på att sova nu eller snart åtminstonde för jag måste planera min outfit, that i gone to were tomorrow =) Hmm undra om det är fint väder? Undra om jag ska dra på mig en klänning med ett par tjockare strumpbyxor under.. En bra fråga som i sin tur kräver ett bra svar vilket jag dock inte har just nu. Bättre att vänta tills imorgon för att se vädret.
Imorgon har jag sovmorgon då jag inte börjar för ens klockan 13:00 som i min mening igentligen är totalt meningslöst då jag bara ska vara i skolan ca 2 timmar.
Ska förbi pantbanken i morgon då jag totalt glömde bort det sist när jag hade planer och tid över. Ska även in på banken och föra över pengar, gubben har haft sönder sitt bankkort och tappat bort sin dosa så jag måste fixa med lite stuff´s på banken.
Ska även ta mig tid att betala räkningar och storstäda imorgon. tvätta en drös med kläder och ringa ett viktigt samtal som jag gruvat mig för länge. Jag vill ringa och boka möte men samtidigt så vill jag inte.. Jag vet inte hur jag ska göra!

Juste ska nog boka tid till en nagelteknolog i stan så jag kan få min inte allt för snygga naglar fixade, ska nog de vanliga som jag brukar göra, fransk manikyr. Ska även försöka få tag i björn och boka tid med honom för ifyllnad av en tatuering.. Oj jag har visst mycket att göra ser jag.. Haha kul kul!!

Jag har även bestämmt mig för att börja läsa mer språk, det är fasligt kul med språk och mitt nästa är spanske. Nog kan man lite men det är inte något att hänga i julgranen så mer spanska åt mig tack!
Och sen så ska jag fortsätta läsa engelska, visst jag kan det flytande redan då jag pratat det hela mitt liv men grammtiken e kanske inte på topp så.. och sen så är det alltid bra att ha språket igång..

Efter spanskan ska jag läsa pourtugisiska samt latin.. Ett mycket stort språk som pratas i större delen av världen samt att latin är ett relativt utdött språk som kan vara kul att lära sig..

Nog med språk nu.. De var nått jag hade tänkt berätta mer men rackarns så glömde jag bort det så vi säger skit samma och god natt =)


Jag älskar dig kan sägas på många olika språk, några alternativ:

Jag älskar dig=svenska
我愛你=kinisiska
私は愛する=japanska
ik houd van u=holländska
je t'aime=franska
ich liebe Dich=tyska
σας αγαπώ=grekiska
ti amo=italienska
나는 너를 사랑한다=koreanska
eu te amo=pourtugisiska
я люблю вас=ryska
te quiero=spanska


Nu till alla hjärtans dag så kanakse de kunde va lite kul =)

sov så gott o puss o kram 神夜瑞典

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback